כמה בקבוקים מייצרים מחבית יין

כיום הרוב המכריע של ייצור הבקבוקים הוא אוטומטי, אך בקבוקי יין יוצרו פעם על ידי אומנים מיומנים עם תהליך בן מאות שנים בעבודת יד. מיוצר במקור על ידי Man and Machine, בניית בקבוקי היין החלה בתהליך שנקרא "hot-end" בו נעשה שימוש בתנור ליצירת זכוכית מותכת. במהלך תקופה זו, בקבוקי זכוכית הצליחו להעביר יין לחביות במהלך הבשלתו ולהעבירו לבקבוקי זכוכית בודדים למכירה ולצריכה.

חלק מהמגשים והשרתים האחרים עשויים מחביות יין ישנות ושפע זכוכית משמש כבסיס לבקבוקי יין. קדרות אסם מציעה בקבוקי יין ושמן חמניות גדולים שניתן לקנות אצל אספנים שבחרו אותם במסעדות במרכז אירופה.

בקבוקי היין הגדולים ושמן החמניות שנקנו מאספן שבוחר אותם במסעדות ברחבי מרכז אירופה ניתנים לאחסון ונעים בזכוכית שקופה ובגוונים ירוקים בגובה 10 ס"מ עד 24 ס"מ

יונקי דבש ומזינים אחרים של ציפורים זמינים גם הם ומיוצרים מבקבוקים ממוחזרים הצבועים עבור מגוון מקבלי. גן ההידרו המסודר וחסר התחתון מציע מתנות לעשבי תיבול שגדלו בבית ומורכב מבקבוקי יין שהוחלפו.

סט זה (129.95 דולר במגוני) אוסף פקקי יין ומוצגים עם חתיכת פרספקס (129.95 דולר). טרנד זה לא רק כפרי ברעיון החכם שלו לשלב עץ ממוחזר, אלא שהסיפור שמאחוריו גם משתלב בצורה מושלמת בעיצוב הסלון הכפרי שלך.

מדוד את רוחב טבעת הקנה וחתך חריץ בקצה מוט העץ. בשביל היין שבבקבוק אני משתמש במקל עם חור שעם בקנה. אם למוט שלך אין חור פקק, חתוך חור עם מסור חור או מקדחה כדי לשים את בקבוק היין סביב הצוואר שלך.

כאשר שופכים יין לחבית, נגבו אותו כדי שלא ימשוך זבובים או יאפר את צבע החבית. שוטפים את השעורה מספר פעמים במים קרים עד שהביוב צלול.

אם בכוונתך לאחסן את היין החדש בחבית, תרצה לעטוף אותו בנייר כסף. יישון בחביות עץ אלון הוא אפשרות פופולרית עבור ייננים להתבגר יין ביקב.

הזמן שבילה בחבית, הגיל וגודל החבית משפיעים על היין. ייננים יכולים לבחור בין חביות עץ אלון חדשות ושאינן בשימוש, חביות ששימשו בעבר לבין חביות שכבר שימשו ביינות רבים.

רוב חביות היין המודרניות עשויות משני סוגים

אלון לבן אירופאי (Quercus robur ו- Quercus sessilis) ועוד אלון לבן אמריקאי, Quercuus alba. עץ הסקויה, האלון האדום, הדובדבן, הערמון ועצים אחרים מייצרים חביות מוצקות בשיטות ייצור סטנדרטיות. חביות עץ אלון חדשות הן יקרות, אך הן יכולות לייצר יינות המתאימים לגיל.

החברה המסופוטמית השתמשה בחביות מעץ דקל

אך הן היו כבדות מכדי להתכופף ומעולם לא נעשה בהן שימוש נרחב. עצים אחרים, שיכולים לייצר חביות בריאות בטכניקות ייצור סטנדרטיות, נקבוביים לאחסון ארוך טווח ועשירים בתמציות שיכולות לתרום לטעמים וריחות לא רצויים ביין. חביות עץ אלון עשויות להישמע, אך לעולם לא להחזיק נוזלים.

אם יש לך כמויות גדולות של יין

חבית בנפח 225 ליטר היא אידיאלית. הקנה צריך לתסוס יינות לבנים כמו שרדונה, ולהשאיר כ -1 / 4 מיכולת מרווח הראש והקצף לאיטום מנעול התסיסה. מסננים מים נקיים ומניחים את גוש האלון על גבי מתלה וממלאים ביין.

חבית יין של 225 ליטר מספקת את היחס האופטימלי בין עץ עילי ליין

במקרה של חביות קטנות יותר (30, 50 או 100 ליטר) המשמשות ליישון בחבית, חשוב להקפיד שמשטח העץ הגדול יותר ביחס לכמות היין יזרז את תהליך החלפת הניחוחות והטעמים בין עץ אלון לבין יַיִן. חשוב לטעום את היין על מנת להשיג את האיזון הנכון של טעמי החבית.

יישון יין באלון מרכז את טעמו ומייצר יין מעודן יותר. חביות עץ אלון תורמות תרכובות פיזיולוגיות שמיישנות את היין, אך הן גם ממלאות תפקיד פעיל בהתיישנות היין ברגע שהוא נמצא בחבית.

התבגרות של יין בחבית או בבקבוק אינה מביאה ישירות ניחוחות חדשים ליין

אלא תגובה בין אוויר ליין. מיכל יין אינו אטום, ולכן מולקולות אדים כמו פחמן דו חמצני מתפזרות למיכל (לא לאוויר) דרך הפתח בעץ. בקבוק יין של חבית מיושן כראוי מאפשר למיקרו-אוויר להיכנס ולהתקשר עם היין שבתוכו.

חמצן מועיל ליישון ועיבוד יין

אך כמויות עודפות עלולות לגרום לחמצון ולפגמי יין מגוונים אחרים. אם המיכל אינו אטום כמו חבית יין מעץ אלון, פקק שעם או בקבוק יין, חמצן עלול להיכנס לחדר. בעוד שחמצן מועיל להתבגרות ולהשפלה של תרכובות פנוליות כגון טאנינים, כמויות מוגזמות של חמצן יכולות לקיים אינטראקציה עם האצטובקטר הקיים ביין ולהתחיל את תהליך המרת היין לחומץ.

Ullage הוא מרווח הראש בין אוויר ליין במיכל, כמו חבית. חביות יין מעוגלות בדרך כלל על ידי טעינת המכסה ביין כדי למזער את מרווח הראש.

בתור חובב יין תרבותי, אתה רוצה לדעת כמה בקבוקים מחבית יין ניתן לבקבוק. מרבית החביות יכולות להכיל 200 עד 650 ליטר היטב.

ישנם כמה דברים שקובעים את גודל החבית שאליו יכול יצרן לשפוך את היין. לדוגמא, אם מפיק רוצה לייצר יין עם טעם אלון מובהק, הוא יכול להשתמש בחבית עץ אלון קטנה יותר.
למידע נוסף בנושא של כמה בקבוקים מייצרים מחבית יין ויקב בוטיק ניתן לבדוק ב- meshekofir.co.il

Similar Posts