בחירת fasteners עבור פרויקט מוצלח – הכתבה שתעשה לכם סדר

בחירת מחברים, fasteners היא חלק בלתי נפרד מכל פרויקט אלקטרוניקה מוצלח – אך מהם בכלל מחברים? ובכן, fasteners הם בעצם מספר חלקים של המכונה. הם יכולים להיות קטנים, אך גם גדולים.

אנחנו מחברים את ה-fasteners בהתאם לתפקיד שלהם, ובהתאם למיקום שלהם במכונה. במאמר הבא, נסביר לכם מ-א' ועד ת' כל מה שאתם צריכים לדעת רגע לפני שתבחרו בעצמכם מחברים עבור פרויקט האלקטרוניקה הבא שלכם.

סוגי fasteners נפוצים

על מנת שנוכל לבחור את המחברים שהכי מתאימים לנו, עלינו קודם לכן להבין במה נוכל לבחור. הנה כמה דוגמאות של סוגי מחברים נפוצים, אותם נוכל למצוא גם אצל לוונשטיין טכנולוגיות:

• ברגים – ברגים משמשים אותנו עבור חיבור חלקים ללא הברגה, והם בעצם הסוג הנפוץ ביותר של מחברים.

• דיסקיות – ניתן לעבוד עם דיסקיות במקביל לברגים. צורתן של הדיסקיות היא מעגלית, ובדרך כלל הן יהיו די קטנות.

בחירת מחברים – היבטים חשובים

• ביצועים חשמליים – בדרך כלל, כאשר נבחר מחבר, עלינו לקחת בחשבון גם את המאפיינים החשמליים שלו. מאפיינים חשמליים אלו כוללים בין היתר את יכולת ההתנגדות למגע של המחבר, התנגדות בידוד, חוזק דיאלקטרי, יכולת הגבלת זרם ועוד. תמיד נרצה לוודא כי למחבר שלנו יש התנגדות מגע שהיא נמוכה, וחשוב לא פחות – קבועה.

• ביצועים סביבתיים – חשוב לא פחות לקחת בחשבון גם את הביצועים הסביבתיים של המחבר שלנו. באופן כללי, ביצועים סביבתיים אלו כוללים את יכולת עמידת המחבר בפני טמפרטורות קיצוניות, וכן גם בפני תנאי מזג אוויר שונים כמו לחות. בנוסף, כדאי לבחור מחבר עם יכולת עמידה בפני זעזועים, רטט וכיוצא בכך. תמיד נרצה לבחור מחבר עמיד ואמין, אך לפני כן עלינו להתאים את בחירתו לסביבת היישום הספציפית.

• קוטביות – כאמור, ניתן למצוא היום אצל חברות מובילות בתחום כמו לוונשטיין טכנולוגיות מגוון רחב מאוד של Fasteners. ובכן, הקוטביות של רובם די דומה במהותה – את רוב המחברים נוכל לחבר אך ורק כלפי כיוון אחד. נרצה לקחת את הקוטביות של המחבר בחשבון רגע לפני שנבחר. כמו כן, יש לציין כי קיימים מחברים להם יש אמצעים מסוימים שיכולים לעזור למנוע בצורה לא נכונה, והם נקראים מקוטבים.

בחירת מחבר לפי צורת ההתקנה

בחירה לפי צורת ההתקנה של המחבר היא חלק בלתי נפרד מן העניין. נרצה להבחין כיצד המחבר מורכב לשימוש – האם מדובר בחיבור על גבי פנל, או שבכלל המחבר תלוי על חוטים? קיימים גם סוגי מחברים אותם מלחימים ישירות.

חוזק המחבר

המחברים אמורים להיות חזקים מספיק על מנת לעמוד בלחץ ובעומס אשר מופעלים עליהם, ולכן נרצה לקחת בחשבון גם את החומרים מהם הם עשויים. כך לדוגמא, מחברים עשויי נירוסטה בהחלט מהווים דוגמא נהדרת לבחירה חזקה ואמינה, אך הם לא בהכרח יתאימו לכל סוגי הפרויקטים.

בשורה התחתונה

כל פרויקט אלקטרוניקה, גדול או קטן מתחיל בבחירת המחברים המתאימים, אותם נוכל להזמין אצל לוונשטיין טכנולוגיות. כמובן שיש לא מעט דברים שחשוב לדעת לפני כן, ולכן החלטנו להסביר לכם על כך לאורך כתבה זו.

Similar Posts