הסרות שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר היא הליך רפואי המשתמש בקרן אור ממוקדת (לייזר) להסרת שיער לא רצוי. העיקרון הבסיסי של הסרת שיער בלייזר הוא פוטותרמוליזה סלקטיבית (SPTL), שהיא השילוב של אורכי גל ספציפיים של אור ומשך דופק כדי להשיג את ההשפעה הטובה ביותר על רקמת המטרה עם השפעה מינימלית על הרקמה הסובבת. ניתן לחלק לייזרים המשמשים לטיפול בצמיחת שיער לא רצויה לשתי קטגוריות על סמך אורך הגל שלהם; מערכות אור אדום, לייזרים רובי 694 ננומטר או לייזרים אינפרא אדום (IR).

הטכניקה להעלמת צמיחת שיער לא רצויה כוללת קרינת לייזר פועמת באורך הגל המתאים

הנספגת בתאי הפיגמנט של זקיקי השיער בעומק העור. המלנין בשיער מושך את הלייזר, ולכן שיער כהה סופג את הלייזר בצורה יעילה יותר, ולכן אנשים עם שיער כהה ועור בהיר הם מועמדים אידיאליים להסרת שיער בלייזר. הסרת שיער בלייזר היא היעילה ביותר עבור אנשים עם עור בהיר ושיער כהה, אך ניתן להשתמש בה בהצלחה על כל סוגי העור. כיום, הסרת שיער בלייזר היא אופציה טיפולית למטופלים בלונדיניים ובהירי עור, כמו גם למטופלים כהי עור.

מכיוון שהסרת שיער בלייזר משפיעה רק על זקיקי שיער הגדלים באופן פעיל

ייתכן שיידרשו מספר טיפולי הסרת שיער בלייזר כדי להפחית שיער באופן משמעותי. כמה תופעות לוואי נורמליות עלולות להתרחש לאחר ניתוח הסרת שיער בלייזר, כולל גירוד, אדמומיות, אדמומיות ונפיחות של העור סביב האזור המטופל, או נפיחות של זקיקי השיער (בצקת). טיפול בלייזר עלול לפגוע בזקיקי השיער, ולכן אין לחשוף את העור סביב האזור המטופל בטרם עת עקב רגישות מוגברת. כדי לשמור על האזור נקי משיער, המטופל עשוי להזדקק לטיפול תומך בלייזר.

לאחר 2 עד 6 טיפולי לייזר

רוב המטופלים אינם רואים שיער על העור המטופל במשך חודשים ואף שנים. בדרך כלל יש צורך בטיפול רגיל מכיוון שצמיחת שיער ואובדן מתרחשים באופן טבעי במחזור, וטיפול הלייזר פועל בצורה הטובה ביותר על זקיקי שיער הנמצאים בשלב הצמיחה החדש. להסרת שיער לצמיתות ולטווח ארוך, תזדקק לטיפולים מרובים באזור היעד כדי להבטיח שכל זקיקי השיער באזור יטופלו בקפידה ושהשיער יצמח כרגיל בכמה טיפולים בלבד. הניסיון הראה שבעוד טיפול בלייזר במכשירים אלו מפחית שיער לצמיתות בכל הגוף, הוא אינו מסיר לחלוטין את כל השיער.

כל דופק לייזר נמשך שבריר שנייה ויכול להשפיע על מספר שערות בו זמנית. המגבלה נובעת מכך שהלייזר מכוון לשורשי השיער, אשר מוסרים באופן זמני באמצעות שעווה או מריטה.

מטופלים רבים מדווחים כי פעימות הלייזר מרגישות כמו דקירות עם סיכות לוהטות או כמו גומייה שמוצמדת לעור

כאשר השיער מתאדה על ידי אנרגיית הלייזר, עלול להיפלט ריח גופריתי מנשימות העשן. הלייזר יכול להגיב עם השערות על פני העור ולגרום לגירוי ואולי גם לריח הנורא של שיער שרוף, מה שלמדתי להכיר ממקור ראשון, הידד.

אם מתרחשת תגובה עורית מיד לאחר הסרת שיער בלייזר

הרופא עשוי למרוח קרם סטרואידים על האזור המטופל. חלק מהמטופלים עלולים לחוות תופעות לוואי עקב אלרגיה לג'ל להסרת שיער המשמש עם סוגים מסוימים של לייזרים או קרם הרדמה, או פשוט גילוח האזור מוקדם מדי בהשוואה לטיפול.

ניתן להפחית משמעותית את הסיכון לתופעות לוואי אפשריות אם הטיפול מבוצע על ידי רופא מנוסה בשימוש בלייזרים ובקיא בעור. אם פרמדיק או אחות מוסמכת יבצעו הסרת שיער בלייזר, יש לוודא שהרופא נמצא בפיקוח ונוכח במקום במהלך הטיפול.

מחירי הסרת שיער בלייזר הינם אינדיבידואליים לכל מטופל ולכן יש צורך להגיע למטופל לייעוץ אישי על מנת להעריך את הגוף

לראות את האזור בו הוא רוצה לטפל ולקבוע את אפשרות הטיפול הטובה ביותר. הסרת שיער בלייזר אפשרית, אך ללא קשר לגוון העור שלך, חשוב מאוד שתבדוק עם ספק הסרת שיער בלייזר שלך (ראה כמה פרטים, תיבות סימון למטה) כדי למנוע תופעות לוואי לא רצויות, גיטה ידב, MD, עצה מטורונטו, מנהלת רופא עור מוסמך מקנדה, מדווח SELF.

הסרת שיער בלייזר הפכה פופולרית בשל מהירותה ויעילותה

אם כי חלק מהיעילות תלויה במיומנות ובניסיון של מפעיל הלייזר, וכן בבחירה ובזמינות של טכנולוגיות הלייזר השונות המשמשות להליך . הסיכון לנזק לעור הוא הגבוה ביותר כאשר יש ניגודיות מועטה בין שיער וצבע עור, אך ההתקדמות בטכנולוגיית הלייזר הפכה הסרת שיער בלייזר לאופציה עבור אנשים עם עור כהה יותר. חולים שחורים צריכים בדרך כלל להיות מטופלים בסוג מיוחד של לייזר המזהה שיער על עורם. לייזר רובי ב-694 ננומטר עדיף להשתמש באנשים עם עור בהיר ושיער כהה.

אפשרויות טיפול בלייזר לשיער בהיר ממשיכות להתפתח

בשל הקליטה הסלקטיבית של פוטוני לייזר, ניתן להסיר רק צבעי שיער כמו שחור, חום, חום אדמדם או שיער בלונדיני מלוכלך. ניתן להשתמש בטיפול מקומי זה בשילוב עם כל סוגי הלייזרים (ראה להלן) המשמשים להפחתת צמיחת שיער לא רצויה. מטופלים שעברו טיפולים רפואיים וכירורגיים לשינוי מין מגברים לנקבה נהנו מאוד מהפיתוח החדש יחסית של טכנולוגיית הלייזר לטיפול בצמיחת שיער לא רצויה.
עבור עוד פרטים נוספים בתחום של הסרות שיער בלייזר יש לגשת לאתר nokolaser.co.il

במהלך ההליך, על כל מי שנמצא בחדר להרכיב משקפי מגן מיוחדים כדי למנוע נזקי לייזר לעיניים. עבור כל הליך, תרכיב משקפי מגן מיוחדים כדי להגן על העיניים מפני קרן הלייזר.

Similar Posts