גיזום ענפי עצים נמוכים

איך קוטמים ענפי עצים נמוכים?

גיזום הוא תהליך של חיתוך חלקים של צמח שמתים או חולים כדי לשפר את בריאותו ומראהו. הגיזום נעשה בדרך כלל בסוף החורף או בתחילת האביב כאשר הצמח הספיק להתאושש מהשפעות מזג האוויר החורפי.

מדוע כדאי לגזור ענפי עצים נמוכים?

הענפים הנמוכים רגישים יותר למחלות ולנזקים, ולכן יש לחתוך אותם, אך לא להסירם לחלוטין בבת אחת. הזמן הטוב ביותר לגיזום הוא בסוף החורף או בתחילת האביב כאשר הצמח הספיק להתאושש מהשפעות מזג האוויר החורפי. גיזום אינו רק כריתת ענפים וזרדים מתים או חולים. גיזום הוא תהליך של עיצוב העץ כדי שייראה טוב יותר.

גיזום נכון של עצים גם עוזר להיפטר מהענפים הנמוכים, שלעיתים מוזנחים על ידי גננים. אם לא תגזום את הענפים הנמוכים האלה, הם יחסמו את האור מלהגיע לענפים הגבוהים ובסופו של דבר יהרגו אותם.

במאמר שלהלן יש כמה טיפים כיצד לגזום ענפי עצים נמוכים:

טכניקות גיזום לענפי עצים נמוכים

כמה טכניקות גיזום לענפי עצים נמוכים מתוארות להלן.

גיזום הוא טכניקה שיש לבצע בזהירות, מכיוון שהיא עלולה להזיק לעץ אם נעשה בצורה לא נכונה. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לזהות את הענף שברצונך לגזום. לאחר שמצאתם את הענף, השתמשו בלהב חד ובצעו חתך נקי מעל צווארון הענף.

ודא שהחתך שלך נמצא במרחק של סנטימטר אחד לפחות מגזע העץ ולפחות סנטימטר אחד מכל ענפים או זרדים אחרים באותה רמה כמו החתך שלך. אם אתה חותך ענף שצמח פנימה לכיוון ענף או גזע אחר, וודא שהחתך שלך נמצא במרחק של לפחות שני סנטימטרים משני המבנים הללו.

הענפים הנמוכים של עץ הם לעתים קרובות המוזנחים ביותר ומתעלמים מהם. הסיבה לכך היא שהם אינם נתפסים בעדיפות גבוהה ולעתים קרובות מתעלמים מהם כשמדובר בגיזום. עם זאת, ענפים אלה יכולים להיות מסוכנים בדיוק כמו כל ענף אחר על העץ אם הם לא גזומים כראוי.

במידה ואינכם יכולים לבצע בעצמכם את הפעולות הנ"ל הזמינו שירותי גיזום בידי חברה מקצועית ומומחית או גוזם מקצועי.

כיצד לגזום ענפים של עץ בבטחה מבלי לפגוע בחלקים חיוניים של העץ

הגבלת גובה העץ חיונית לצורכי בטיחות. במאמר זה נלמד כיצד לגזום גפיים וענפים של עץ בצורה בטוחה מבלי לפגוע בחלקים חיוניים של העץ.

התהליך מחולק לשלושה שלבים:

  1. השלב הראשון הוא לזהות אילו ענפים יש לגזום או להסיר. ניתן לעשות זאת על ידי התבוננות בצורת העץ וזיהוי כל ענפים מתים, חולים, שבורים או משפשפים שיש להסיר.
  2. השלב השני הוא לכרות גפיים עודפות מהגובה הרצוי בעזרת מסורים ידניים או מזמרה.
  3. השלב השלישי הוא להסיר את כל הגפיים שנותרו מהגפיים החתוכים באמצעות מסורים ידניים או מזמרה".

Similar Posts